理科の授業 Science class
2時間目の2年生の理科の授業では、植物の身体のつくりを顕微鏡で観察してスケッチをしました。オオカナダモやツユクサを拡大して観察しました。植物の細胞がきれいに見えて、ミクロの世界に引き込まれました。
![]()
![]()
![]()
3時間目の3年生の理科の授業では、ボルタ電池に電流が流れる様子をモデル(図解)で表しました。銅、マグネシウム、亜鉛の3種類の金属は+極になったり、-極になったりします。なぜでしょう??
![]()
![]()
![]()
2時間目の2年生の理科の授業では、植物の身体のつくりを顕微鏡で観察してスケッチをしました。オオカナダモやツユクサを拡大して観察しました。植物の細胞がきれいに見えて、ミクロの世界に引き込まれました。
![]()
![]()
![]()
3時間目の3年生の理科の授業では、ボルタ電池に電流が流れる様子をモデル(図解)で表しました。銅、マグネシウム、亜鉛の3種類の金属は+極になったり、-極になったりします。なぜでしょう??
![]()
![]()
![]()
We use cookies to improve your experience on our site. By using our site, you consent to cookies.
Manage your cookie preferences below:
Essential cookies enable basic functions and are necessary for the proper function of the website.
Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us understand how visitors use our website.
Google Analytics is a powerful tool that tracks and analyzes website traffic for informed marketing decisions.
Service URL: policies.google.com (opens in a new window)
Marketing cookies are used to follow visitors to websites. The intention is to show ads that are relevant and engaging to the individual user.
Google Maps is a web mapping service providing satellite imagery, real-time navigation, and location-based information.
Service URL: policies.google.com (opens in a new window)